|

Canon: Mηνύθηκε γιατί απενεργοποιεί την σάρωση όταν τελειώνει το μελάνι

  

 

Μήνυση κατά της Canon επιβλήθηκε από καταναλωτές της, καθώς όταν τελειώσουν τα μελάνια των μηχανημάτων της, οι κάτοχοι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν άλλες λειτουργίες όπως σάρωση και αποστολή/λήψη fax. Η μήνυση έγινε από τον David Leacraft κατά της Canon USA, αναφέροντας πως η εταιρεία ακολουθεί “παραπλανητικές πρακτικές μάρκετινγκ” και “τακτικές αδικαιολόγητου πλουτισμού”.

Ο Leacraft προχώρησε σε μήνυση όταν ανακάλυψε πως ο Pixma MG2522 εκτυπωτής που αγόρασε, που προωθείται ως όλα-σε-ένα (all-in-one) μηχάνημα, δε θα λειτουργούσε ως σαρωτής όταν τα μελάνια είχαν χαμηλή ποσότητα ή ήταν άδεια. Επιπλέον, δε λειτουργούσαν οι δυνατότητες fax όταν τελείωνε το μελάνι.

Όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, για καμία από αυτές τις λειτουργίες δεν χρειάζεται μελάνι, κάτι που τονίζεται έντονα στην καταγγελία, ότι η Canon απενεργοποιεί τις λειτουργίες αυτές για να αυξήσει τα έσοδά της πουλώντας νέα μελάνια. Άλλες εικαζόμενες παραβιάσεις που αναφέρονται στην καταγγελία είναι το Γενικό Επιχειρηματικό Δίκαιο της Νέας Υόρκης § 349 και 350, όπου η Canon παραβιάζει τις ρητές εγγυήσεις της και την αδυναμία αποκάλυψης ουσιωδών πληροφοριών.

Σε αντίθεση με τους εκτυπωτές μίας λειτουργίας που διαθέτει η Canon, η εταιρεία αποκαλεί αυτές τις συσκευές πολλαπλών λειτουργιών “3 σε 1” ή “4 σε 1” βασιζόμενη στο γεγονός ότι προσφέρουν 3 ή 4 λειτουργίες. Στην πραγματικότητα, οι All-in-One εκτυπωτές της δεν σαρώνουν ούτε στέλνουν fax όταν οι συσκευές της έχουν χαμηλό ή καθόλου μελάνι. Η προώθηση και οι δηλώσεις της Canon είναι ψευδείς, παραπλανητικές και πιθανό να εξαπατήσουν το κοινό.

Η Canon δεν προειδοποιεί τους καταναλωτές της ότι το μελάνι είναι απαραίτητο για τη σάρωση ή την αποστολή fax. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές αναγκάζονται να υποστούν απροσδόκητη και περιττή επιβάρυνση και έξοδα αγοράζοντας μελάνι. Διαφορετικά δεν μπορούν να σαρώσουν ή να στείλουν fax χρησιμοποιώντας τη λεγόμενη All-in-One συσκευή.

Δεν υπάρχει λόγος ή τεχνική βάση για την κατασκευή All-in-One εκτυπωτών με λειτουργία ανίχνευσης μελάνης, η οποία προκαλεί τη διακοπή λειτουργίας σάρωσης όταν το μελάνι είναι χαμηλό ή έχει τελειώσει. Η Canon σχεδίασε τους All-in-One εκτυπωτές με τέτοιο τρόπο ώστε να απαιτεί από τους καταναλωτές να διατηρούν μελάνι στις συσκευές τους, ανεξάρτητα από το αν σκοπεύουν να εκτυπώσουν. Το αποτέλεσμα είναι αύξηση στις πωλήσεις μελανιού, από την οποία η Canon αποκομίζει σημαντικά κέρδη.

Για να ενισχύσει περαιτέρω την υπόθεση, η καταγγελία περιέχει επίσης στοιχεία σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι εκτυπωτές inkjet πωλούνται στο κόστος ή κάτω από το κόστος, με τις εταιρείες να αναμένουν να αποφέρουν κέρδη μέσω των πωλήσεων μελάνης.

Ο Charles LeCompte, επικεφαλής της Lyra Research, μιας εταιρείας έρευνας αγοράς στο Newton της Μασαχουσέτης δήλωσε πως, “η βιομηχανία κατάλαβε πριν από χρόνια ότι όταν κάποιος αγοράσει έναν εκτυπωτή δεσμεύεται σε αυτόν, κι έτσι η εταιρεία μπορεί να πουλήσει τον εκτυπωτή με χαμηλότερο κόστος, γνωρίζοντας ότι θα αγοράσουν νέα μελάνια.”

Σύμφωνα με άρθρο του Consumer Reports του 2018, εκτυπωτές inkjet πωλούνται με χαμηλό κόστος, με την προσδοκία οι εταιρείες να αποκομίσουν κέρδη μέσω πωλήσεων δοχείων μελάνης, που απαιτούνται για τη λειτουργία των μηχανημάτων. “Οι περισσότεροι εκτυπωτές πωλούνται με χασούρα. Ένας κατασκευαστής κερδίζει χρήματα ΟΧΙ πουλώντας στους καταναλωτές έναν εκτυπωτή inkjet ή laser, αλλά πουλώντας τα αναλώσιμα που χρειάζονται για την εκτύπωση.”

Όπως ανακάλυψε το BleepingComputer, αυτού του είδους προβλήματα εμφανίστηκαν τουλάχιστον από το 2016. Οι υπάλληλοι υποστήριξης απάντησαν εξηγώντας πως τα δοχεία μελάνης πρέπει να εγκατασταθούν στο μηχάνημα και ότι πρέπει να περιέχουν μελάνι για να χρησιμοποιηθούν όλες οι δυνατότητες του εκτυπωτή.

“Το PIXMA MX710 πρέπει να έχει όλα τα δοχεία μελάνης εγκατεστημένα και όλα πρέπει να περιέχουν μελάνι. Εάν προσπαθήσετε να εκτυπώσετε χωρίς μελάνι, υπάρχει κίνδυνος να καταστρέψετε τον εκτυπωτή”, δήλωσε ένας εκπρόσωπος υποστήριξης στο φόρουμ της Canon. Η συγκεκριμένη απάντηση συμπεριλήφθηκε ως αποδεικτικό στοιχείο στην αγωγή.

Σύμφωνα με την καταγγελία, πάνω από 20 μοντέλα All-in-One εκτυπωτών έχουν ανακαλυφθεί μέχρι τώρα, τα οποία επηρεάζονται από αυτό το πρόβλημα. Η ομαδική αγωγή κατατέθηκε την Τρίτη και αναμένεται έγκριση από το δικαστήριο.

[via]