|

Το Facebook θέλει να πείσει τους χρήστες iPhone να ενεργοποιήσουν το ad tracking

 

Διάφορα δεδομένα χρησιμοποιούνται από εταιρίες όπως το Facebook, για να προσωποποιούν τις διαφημίσεις για ένα άτομο, βασισμένα σε δημογραφικά δεδομένα, γεωγραφική τοποθεσία, ενδιαφέροντα και δραστηριότητα. Την περασμένη χρονιά, η Apple παρουσίασε αλλαγές προσανατολισμένες στην προστασία προσωπικών δεδομένων, και ανάγκασε τους προγραμματιστές να ζητούν ρητά και αναλυτικά την άδεια από τους χρήστες για την συλλογή αυτών των δεδομένων. Το Facebook δεν χάρηκε (και ακόμα δεν χαίρεται) για αυτό.

Πέραν του γεγονότος ότι ετοιμάζει δικαστική αγωγή για να κατηγορήσει την Apple για μη θεμιτό ανταγωνισμό, το Facebook ξεκινάει μια διαφημιστική καμπάνια που εστιάζεται στο να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις μέσα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Ένα βίντεο κυκλοφόρησε την Πέμπτη με τον τίτλο «Οι καλές ιδέες αξίζουν να ανακαλύπτονται».
Πριν από το iOS 14.5, οποιαδήποτε εφαρμογή (όχι μόνο το Facebook και το Instagram), μπορούσαν να συλλέξουν δεδομένα από τους χρήστες τους, μόνο με την αποδοχή των όρων χρήσης. Η Apple αποφάσισε ότι πλέον αυτό δεν είναι αρκετό και θέλησε να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών iPhone, οπότε η ενημέρωση ανάγκασε τις εφαρμογές να ζητούν από τους χρήστες την άδεια για να συλλέξουν αυτά τα πολύτιμα δεδομένα.

Σε ότι αφορά το διαφημιστικό βίντεο, τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα και έχει πολλά περισσότερα dislikes από likes. Η πρόθεση του Facebook να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις είναι ξεκάθαρα ένα αίτημα προς τους χρήστες να αφήσουν το Facebook να καταγράφει για στοχευμένες διαφημίσεις. Το βίντεο δείχνει πολλούς χρήστες Facebook και Instagram να βρίσκουν πράγματα να ακολουθήσουν και να αγοράσουν. Η περιγραφή του βίντεο είναι:

«Ο κόσμος είναι γεμάτος με ωραίες ιδέες. Τώρα, χάρη στις προσωποποιημένες διαφημίσεις, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν τις δικές τους ορατές. Οι καλές ιδέες αξίζουν να ανακαλύπτονται».

Έτσι προσπαθεί αυτή η περιγραφή να δηλώσει ότι οι προσωποποιημένες διαφημίσεις είναι κάτι καινούριο. Το Facebook ήδη κατέγραφε την δραστηριότητα των χρηστών του πριν από αυτή την ενημέρωση και το κάνει ακόμα για αυτούς τους χρήστες που δεν έχουν επιλέξει να μην γίνεται και στο Facebook και στο Instagram.

Η καμπάνια όμως έχει και καλές πλευρές. To Facebook δεν θα χρεώσει επιχειρήσεις που πουλάνε προϊόντα μέσα από το Checkout μέχρι τον Ιούνιο 2021 και δεν θα λάβει αμοιβή για χρεώσιμα online event μέχρι τον Αύγουστο. Επίσης προσθέτει τρόπο να βρίσκει κάποιος εστιατόρια μέσω του Businesses Nearby και μπορούν πολύ πιο εύκολα τα εστιατόρια να προσθέτουν το μενού τους στις σελίδες του Facebook. Ενώ αυτή η χειρονομία φαίνεται να βοηθάει τις επιχειρήσεις σε ότι αφορά το διαφημιστικό κόστος, φυσικά βοηθάει και το ίδιο το Facebook.

To blog post δίνει έναν σύνδεσμο από τον Ιούνιο του 2020 που εξηγεί πως λειτουργούν οι προσωποποιημένες διαφημίσεις, όμως είναι πολύ γενικό και δεν δίνει και πολλές πληροφορίες σε βάθος για το ποια στοιχεία συλλέγονται από την εφαρμογή.

[via]