Ξεκινάει πιλοτικά η δυνατότητα μετακινήσεων στις συγκοινωνίες της Αττικής με χρήση τραπεζικών καρτών
Από τα τέλη του έτους θα τεθεί σε εφαρμογή πιλοτικά η δυνατότητα μετακινήσεων με χρήσης τραπεζικών καρτών αντί εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας.
Σε συνέντευξή του στο fortunegreece.gr, ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι οι «ανέπαφες μετακινήσεις» θα είναι δυνατές ως το τέλος του χρόνου στις λεωφορειακές γραμμές του Αεροδρομίου και ανάλογα με το ρυθμό υλοποίησης, θα βρίσκεται παντού ως την άνοιξη του 2024."
"Με το νέο σύστημα, οι επιβάτες θα είναι σε θέση να μετακινούνται στις συγκοινωνίες της Αθήνας με τη χρήση των τραπεζικών καρτών (χρεωστικών ή πιστωτικών) και χωρίς να εκδίδουν πλαστικές κάρτες Ath.ena Card ή χάρτινα εισιτήρια Ath.ena Ticket τα οποία φορτίζονται με συγκεκριμένα προϊόντα κομίστρου ή με χρηματικό ποσό.
Όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος, «πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα το οποίο είναι σε θέση να αντιληφθεί και να αναγνωρίσει εάν μέσα στη μέρα κινηθείς περισσότερες φορές ώστε να μην ξεπεράσει το ανώτατο ημερήσιο όριο και σε χρεώσει έξτρα χρήματα. Επομένως δεν χρειάζεται να αγοράσεις ημερήσιο εισιτήριο εάν δεν κινείσαι όλη μέρα και κάνεις για παράδειγμα λιγότερες από τρεις διαδρομές».
Η μετακίνηση στις συγκοινωνίες της Αθήνας με τη χρήση τραπεζικών καρτών αποτελεί μία εκκρεμότητα πολλών ετών και ήδη είναι εφικτή σε πολλές χώρες του κόσμου. Καθώς η δυνατότητα αυτή δεν είχε προβλεφθεί στη σύμβαση για το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου απαιτήθηκε τροποποίηση της σύμβασης, με τις επίσημες αποφάσεις να λαμβάνονται μέσα στο καλοκαίρι.
Μελλοντικά, θα γίνει δυνατή και η επέκταση της λειτουργικότητας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ώστε οι προσωποποιημένες κάρτες του ΟΑΣΑ να έχουν χρήσεις και εκτός των μετακινήσεων με τις συγκοινωνίες της Αθήνας.
Όσο για το κόστος, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ ανέφερε πως η εν λόγω επένδυση θα κοστίσει, μαζί με τη συντήρηση, σε βάθος τριετίας, περί τα 16 εκατομμύρια ευρώ και θα εφαρμοστεί σε 8.000 σημεία.
Εξελίξεις όμως έρχονται προσεχώς και στο σύστημα της τηλεματικής του ΟΑΣΑ. Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο, σχεδιάζεται να δοθεί περισσότερο βάρος στη χρήση της τηλεματικής από τους επιβάτες μέσω smartphone αντί για τις «έξυπνες στάσεις» οι οποίες σήμερα φτάνουν τις 1.000.