ADSLgr.com: Αίτημα στην ΕΕΤΤ για αναζήτηση φορητότητας
Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία ανέλαβε το adslgr.com όπου και απέστειλε Ανοιχτή Επιστολή - Πρόταση προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, σχετικά με την διευκόλυνση αναζήτησης στη βάση φορητότητας.
Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει:
Τα τελευταία χρόνια μεγάλος αριθμός συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας έχει επωφεληθεί από τη δυνατότητα της φορητότητας αριθμών.Αν μη τι άλλο αξίζει ένα ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά που τρέχουν το adslgr.com και ελπίζουμε η επιστολή τους να εισακουστεί στα αυτιά των αρμοδίων...
Μαζί με τη φορητότητα όμως δημιουργήθηκε ένα νέο πρόβλημα. Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας δίνουν φθηνές κλήσεις και sms προς το δικό τους δίκτυο, ωστόσο είναι δύσκολο να γνωρίζει ο καταναλωτής αν ο αριθμός με τον οποίο επικοινωνεί ανήκει στο οικείο δίκτυο ή σε διαφορετικό.
Με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (απόφαση ΕΕΤΤ 351/75/2005 α.11, παρ1 και 2), "Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι οφείλουν να ανατύσσουν συστήματα πληροφόρησης των συνδρομητών τους κατόπιν αιτήματός τους σχετικά με τη διαφορά στη χρέωση της κλήσης σε σχέση με τα τιμολόγια που ισχύουν για κλήσεις προς τον πάροχο στον οποίο έχει προτογενώς εκχωρηθεί η αντίστοιχη ομάδα αριθμών και η οποία οφείλεται στη μεταφορά του»
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας δεν έχουν δώσει τη δυνατότητα σε όλους τους συνδρομητές τους (συμβολαίων και καρτοκινητής), να μαθαίνουν με δωρεάν και αυτοματοποιημένο τρόπο το κατά πόσον ενας αριθμός κινητού ανήκει στο ίδιο ή σε άλλο δίκτυο, με αποτέλεσμα τη διαφορετική χρέωση. Οι καταναλωτές καλούνται, σε πολλές περιπτώσεις, να λαμβάνουν την πληροφορία αυτή με χρέωση (είτε με χρεώσιμα SMS, είτε με χρεώσιμες κλήσεις προς την εξυπηρέτηση πελατών).
Ειδικά ο τρόπος της κλήσης στην εξυπηρέτησης πελατών δεν είναι καθόλου βολικός και αποδοτικός για την παροχή μιας τέτοιου είδους πληροφορίας (αναμονή στην εξυπηρέτηση πελατών κλπ.)
Για αυτό το λόγο ζητάμε από την ΕΕΤΤ:
1. να μεριμνήσει για την υποχρέωση των εταιριών κινητής στην άμεση παροχή αυτής της πληροφορίας, δωρεάν και με αυτοματοποιημένο τρόπο, προς όλους τους συνδρομητές τους.
2. συμπληρωματικά, να καταστήσει διαθέσιμη την πρόσβαση στην βάση της ΕΒΔΑΦ σε όλους, με πρωταρχικό σκοπό την ανάπτυξη υπηρεσιών από τρίτους που θα παρέχουν αυτές τις πληροφορίες στους καταναλωτές με εύκολο τρόπο, όπως για παράδειγμα μέσα από ιστοσελίδες και εφαρμογές για smartphones.
Ο τρόπος υλοποίησης αυτής της πρότασης είναι προφανώς στη κρίση της ΕΕΤΤ.
Προτείνουμε την δημιουργία ενός web api, όπως για παράδειγμα μια απλή φόρμα html, όπου οι καταναλωτές και οι δημιουργοί εφαρμογών θα μπορούν να θέτουν ερωτήματα δίνοντας ένα τηλεφωνικό αριθμό και θα τους επιστρέφεται το δίκτυο στον οποίο ανήκει.
© ADSLgr.com