|

Κινητά στα 40.000 πόδια!






H Emirates έχει τη φήμη μιας από τις πρωτοποριακές αεροπορικές εταιρείες, ιδιαίτερα σε θέματα εφαρμογής τεχνολογίας και διευκολύνσεων. Τις τελευταίες μέρες η εν λόγω αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι σπάζει ακόμα ένα «ταμπού» των αερομεταφορών. Η απαγόρευση χρήσης κινητής τηλεφωνίας στα αεροπλάνα είναι παρελθόν για την Emirates.
Για το λόγο αυτό ζητήσαμε συνέντευξη (στο Φιλελεύθερο) από τον κ. Patrick Brannelly, αντιπρόεδρο Επικοινωνιών και Οπτικοακουστικών Μέσων της Emirates Airline, ο οποίος μας εξηγεί τη λογική πίσω από την απόφαση της εταιρείας να γίνει η πρώτη που προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης κινητών κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ο επιβάτης που ταξιδεύει στα 40.000 πόδια απέχει πάρα πολύ από τους επίγειους πομπούς και θα είναι αδύνατο να πραγματοποιήσει κλήση. Για να μπορούν οι επιβάτες να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα στο αεροσκάφος, εταιρείες, όπως η AeroΜobile, έχουν δημιουργήσει ένα μικρό πομπό (pico cell) για το αεροσκάφος που δρομολογεί τις τηλεφωνικές κλήσεις, όπως το κανονικό σύστημα και για να συνδεθούν μαζί του όλα τα κινητά χρειάζεται η λιγότερη δυνατή ενέργεια. (1 milliWatt). Η ενέργεια αυτή είναι μικρότερη από αυτή που χρειάζονται οι φούρνοι μικροκυμάτων του αεροσκάφους και περίπου το ένα χιλιοστό της δύναμης που χρησιμοποιείται όταν γίνεται μια συνηθισμένη κλήση στο έδαφος. Το pico cell μετά συνδέεται με το υπάρχον δορυφορικό σύστημα του αεροσκάφους, επιτρέποντας στον κόσμο να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα και κλήσεις, όπου κι αν βρίσκεται, μέσω δορυφόρου.
Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη...

Ο κ. Brannelly μας εξηγεί τόσο τις τεχνολογικές πτυχές όσο και τις επικοινωνιακές πτυχές που προκύπτουν.
- ΓΙΑΤΙ ενώ για χρόνια οι επιβάτες καλούνταν να κλείσουν τα κινητά τους κατά τη διάρκεια της αναχώρησης, προσφάτως αρκετές αεροπορικές εταιρείες ανακοίνωσαν τα σχέδιά τους για να επιτρέπονται τα κινητά στα αεροπλάνα;
-Ο κόσμος χρησιμοποιεί τα κινητά τηλέφωνα τόσο για επαγγελματικούς λόγους όσο και για προσωπικούς, για προσωπική επικοινωνία, και μάλιστα σε βαθμό που να μην χρησιμοποιούν αρκετοί πια την συνήθη σταθερή τηλεφωνική τους γραμμή. Επίσης έχουμε δει μια αυξημένη ζήτηση από επιβάτες οι οποίοι θέλουν να είναι συνεχώς σε επικοινωνία κατά τη διάρκεια της πτήσης και έτσι η αεροπορική βιομηχανία απλώς ανταποκρίνεται στο να επιτρέψει την ασφαλή χρήση των τηλεφώνων σε πτήση.
Η επιλογή που προσφέρουμε στους επιβάτες μας να κάνουν χρήση του δικού τους κινητού σε πτήση είναι μια πρόσθετη υπηρεσία και είμαστε ευχαριστημένοι που είμαστε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που κάνουμε κάτι τέτοιο και τους δίνουμε την ευκαιρία να παραμείνουν «σε επαφή» με τους συνεργάτες τους, τους φίλους και την οικογένειά τους. Είναι σημαντικό να τονίσω ότι το πλήρωμα του αεροσκάφους θα έχει πλήρη έλεγχο του συστήματος, για παράδειγμα να επιτρέπει μόνο να στέλλονται και να λαμβάνονται γραπτά μηνύματα. Έτσι διασφαλίζουμε την επιλογή χρήσης του κινητού κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και οδηγίες, αναγνωρίζοντας και σεβόμενοι τον ιδιωτικό χώρο όλων των επιβατών.
Η πλατιά χρήση των κινητών τηλεφώνων καθώς επίσης η ανάπτυξη και η αναμενόμενη ανάπτυξη των συστημάτων δεδομένων GPRS όπως το BlackBerry και το Διαδίκτυο θα αυξήσει την ανάγκη για συνεχή επικοινωνία, συμπεριλαμβανομένης και της επικοινωνίας σε πτήση. Είναι αναμενόμενο ότι τέτοιου είδους υπηρεσίες θα καθιερωθούν σε όλες τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στο εγγύς μέλλον, και η Εmirates αποφάσισε να ηγείται και όχι να ακολουθεί. Το γεγονός ότι οι επιβάτες της Emirates χρησιμοποιούν συνολικά το τηλέφωνο κατά τη διάρκεια των πτήσεων για 13.000 λεπτά ή γίνονται 6.000 τηλεφωνήματα το μήνα, αποδεικνύει την αυξανόμενη ανάγκη για τηλεφωνική επικοινωνία σε πτήση.
- Τι αλλάζει στην απαγόρευση που ισχύει σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες;
- Το κινητό τηλέφωνο δουλεύει λαμβάνοντας σήμα από τον πιο κοντινό πομπό. Όσο πιο μακριά είναι το τηλέφωνο από τον πομπό, τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται για να λειτουργήσει. Υπήρξε μια ανησυχία, κατά πόσο η ταυτόχρονη χρήση πολλών κινητών θα μπορούσε να παρεισφρήσει στα συστήματα του αεροσκάφους. Ο επιβάτης που ταξιδεύει στα 40.000 πόδια απέχει πάρα πολύ από τους επίγειους πομπούς και θα είναι αδύνατο να πραγματοποιήσει κλήση. Για να μπορούν οι επιβάτες να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα στο αεροσκάφος, εταιρείες, όπως η AeroΜobile, έχουν δημιουργήσει ένα μικρό πομπό (pico cell) για το αεροσκάφος που δρομολογεί τις τηλεφωνικές κλήσεις, όπως το κανονικό σύστημα και για να συνδεθούν μαζί του όλα τα κινητά χρειάζεται η λιγότερη δυνατή ενέργεια. (1 milliWatt). Η ενέργεια αυτή είναι μικρότερη από αυτή που χρειάζονται οι φούρνοι μικροκυμάτων του αεροσκάφους και περίπου το ένα χιλιοστό της δύναμης που χρησιμοποιείται όταν γίνεται μια συνηθισμένη κλήση στο έδαφος. Το pico cell μετά συνδέεται με το υπάρχον δορυφορικό σύστημα του αεροσκάφους, επιτρέποντας στον κόσμο να στέλνει και να λαμβάνει μηνύματα και κλήσεις, όπου κι αν βρίσκεται, μέσω δορυφόρου. Πρέπει να σημειώσουμε ότι στα αεροσκάφη στα οποία δεν έχει εγκατασταθεί το σύστημα της AeroΜobile, ισχύει ο κανονισμός που απαγορεύει τη χρήση κινητού τηλεφώνου καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης.
- Και τι γίνεται με τους άλλους επιβάτες; Θα ενοχλούνται...
- Είναι σημαντικό να αντιληφθούμε ότι το να είμαστε σε επαφή κατά τη διάρκεια πτήσεων δεν είναι πολυτέλεια, αλλά ζωτικής σημασίας. Για πολλούς είναι πολύ σημαντικό, αφού ταξιδεύουν για κάποια επαγγελματική συνάντηση ή για να βρίσκονται στο πλευρό κάποιου αγαπημένου προσώπου, που ίσως να είναι άρρωστο. Κάποτε ταξίδευα δίπλα από ένα πολύ νευρικό επιβάτη ο οποίος ένιωθε καλύτερα μιλώντας με κάποιο φίλο του που δεν βρισκόταν στο αεροσκάφος. Οι πτήσεις γίνονται όλο και πιο μακρινές και η ανάγκη να είμαστε σε επαφή με «τη Γη» κατά τη διάρκεια των πτήσεων αναμενόμενη, άρα και αναπόφευκτη.
Μόνο πριν από δέκα χρόνια μερικοί μόνο από εμάς είχαν κινητά τηλέφωνα, και αυτοί μάλιστα δέχονταν περίεργα βλέμματα όταν έκαναν τηλεφωνήματα δημοσίως, για παράδειγμα σε κάποιο εστιατόριο ή σε συνέδρια. Σήμερα, σχεδόν όλοι έχουμε κινητό τηλέφωνο και η συντριπτική πλειοψηφία έχει αποδεχθεί αυτό το γεγονός και αυτός που τηλεφωνά δημοσίως έμαθε να σέβεται αυτούς που βρίσκονται γύρω του. Θα θέσουμε κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση των τηλεφώνων σε πτήση και θα εκπαιδεύεται το πλήρωμα για την αποτελεσματική λειτουργία της υπηρεσίας αυτής. Το πλήρωμα καμπίνας της Emirates καθώς και ενημερωτικά βίντεο θα παροτρύνουν τους επιβάτες να έχουν τα κινητά τους στην αθόρυβη λειτουργία κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το σύστημα αυτό θα επιτρέψει στο πλήρωμα καμπίνας να έχει πλήρη έλεγχο, για παράδειγμα, όπως είπα και πριν, να επιτρέπει μόνο την αποστολή και λήψη γραπτών μηνυμάτων.
Άρα η χρήση κινητών τηλεφώνων θα είναι διαθέσιμη κάτω από προϋποθέσεις οι οποίες πρωτίστως θα αφορούν το σεβασμό των υπόλοιπων επιβατών. Ο αριθμός των τηλεφωνημάτων που επιτρέπεται να κάνει ο κάθε επιβάτης θα είναι περιορισμένος στα πέντε ή έξι, όσα αυτά που δικαιούνται και τώρα με τις τηλεφωνικές συσκευές καθισμάτων της Emirates. Στις πτήσεις της Emirates, όπου οι προσωπικές οθόνες καθίσματος είναι διαθέσιμες σε όλες τις θέσεις, σε όλα τα αεροσκάφη, πολλοί επιβάτες φορούν ακουστικά, οπότε ίσως να μην αντιληφθούν καν οτι ο διπλανός τους μιλά στο τηλέφωνο.

Επένδυση στην εξυπηρέτηση
- Και οι χρεώσεις πού θα κυμαίνονται, θα στοιχίζουν ακριβά;
- Η Emirates δεν θεωρεί την υπηρεσία αυτή ως πηγή κέρδους. Πρόκειται για μια επένδυση στην εξυπηρέτηση των πελατών. Οι χρεώσεις των τηλεφωνημάτων που θα γίνονται σε πτήση θα κυμαίνονται ανάλογα με το κόστος διεθνών κλήσεων που παρέχει η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας της οποίας είναι συνδρομητής ο κάθε επιβάτης. Η χρέωση θα προστίθεται και θα φαίνεται στο λογαριασμό του, όπως όλα τα τηλεφωνήματα. Μόνο αυτοί που είναι συνδρομητές στο διεθνές roaming θα μπορούν να χρησιμοποιούν την υπηρεσία αυτή και εφ όσον η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας του χρήστη έχει κάνει συμφωνία με την AeroMobile. Σήμερα πολλές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν ήδη υπογράψει με την AeroMobile.


http://www.thegreekz.com