|

Τα φανάρια θα αντικατασταθούν από την τεχνολογία διασύνδεσης

TRAFFIC LIGHTS 2

Πριν από 100 και κάτι χρόνια, πιο συγκεκριμένο το 1914, στο Cleveland του Ohio στις ΗΠΑ, έκανε την εμφάνισή του ο πρώτος φωτεινός σηματοδότης για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, τον οποίο χειριζόταν τροχονόμος.
Από τότε μέχρι σήμερα τα φανάρια έχουν αποκτήσει αυτοματισμούς και αισθητήρες και έχουν γίνει αναπόσπαστο τμήμα της εικόνας των δρόμων σε όλον τον κόσμο. Τόσο που μάλλον δεν μπορούμε να τους φανταστούμε χωρίς αυτά, αν και σιγά σιγά θα πρέπει να συνηθίζουμε στην ιδέα. Και αυτό γιατί σύμφωνα με έρευνες και μελέτες οι φωτεινοί σηματοδότες θα έχουν καταργηθεί πλήρως μέχρι το 2030, καθώς δεν θα υφίσταται λόγος ύπαρξής τους. Η τεχνολογία διασύνδεσης μεταξύ των μελών της κυκλοφορίας θα έχει προχωρήσει τόσο που η χρήση της και για την ρύθμισή της κυκλοφορίας θα είναι απόλυτα εφικτή.

Τα φανάρια είναι εδώ και 100+ χρόνια αναπόσπαστο στοιχείο της εικόνας των δρόμων ανά τον κόσμο. Πηγή: Siemens 
Φυσικά στα μέλη της κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνονται μόνο τα μηχανοκίνητα οχήματα ανεξαρτήτως πλήθους τροχών αλλά τόσο οι πεζοί όσο και οι ποδηλάτες, οι οποίοι θα μετέχουν στο όλο σύστημα παροχής πληροφοριών αλλά και ρύθμισης μέσω των smartphones τους. Ειδικά τα ποδήλατα θα μπορούν να έχουν κάπου και μια ενσωματωμένη κάρτα SIM, η οποία θα εξασφαλίζει τη διασύνδεσή τους, ενώ είναι βέβαιο πως θα υπάρχουν και κατάλληλοι αισθητήρες.
Προκειμένου όλα αυτά να γίνουν ρεαλιστικά, μιας και σήμερα ακούγονται σαν επιστημονική φαντασία, η προϋπόθεση είναι να αυξηθούν κατά πολύ οι ταχύτητες μετάδοσης των δεδομένων. Ως προς αυτό οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας αναφέρουν πως ο στόχος τους είναι τα οχήματα που στην πράξη γειτνιάζουν και που είναι αυτά που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα σε πρώτη φάση, να ανταλλάσουν πληροφορίες σε λιγότερο από ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, οπότε στην ουσία πρόκειται για πραγματικό χρόνο.

[via]