Posted by MinO | 0 comments

Ghostery addon: Δίνει τα στοιχεία μας σε Εταιρείες Διαφήμισης



Το δημοφιλές add-on του browser που ονομάζεται Ghostery, (δείτε το)μπλοκάρει τον κώδικα παρακολούθησης των ιστοσελίδων, βελτιώνει την ταχύτητα με την οποία φορτώνει η σελίδα και μειώνει το αποτύπωμα του χρήστη στο Διαδίκτυο.
Θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε και κράχτη αφού αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εργαλειοθήκης μας όταν είμαστε συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο και προστατεύει την ιδιωτική μας ζωή.
Αυτό που οι περισσότεροι χρήστες δεν συνειδητοποιούν, αναφέρει το περιοδικό MIT Technology Review, είναι ότι η Evidon που είναι μητρική εταιρεία της Ghostery, συλλέγει τα δεδομένα των χρηστών και τα πωλεί στους διαφημιστές.
Θα πρέπει να καταστεί σαφές ότι αν επιλέξετε να ξεκλικάρετε την επιλογή για κοινή χρήση πληροφοριών εντός της Ghostery, τότε αυτομάτως αποκλείεται η συλλογή των δεδομένων σας και η Evidon συμμορφώνεται με τις πληροφορίες αυτού το αιτήματος.
Ο συν-ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Evidon, ο Scott Meyer, λέει ότι δεν υπάρχει καμμία σύγκρουση των δύο ρόλων της εταιρείας του που διαδραματίζει έναν καίριο ρόλο καθώς προσφέρει στους χρήστες ένα εργαλείο που τους κρύβει από τον κλάδο της διαφήμισης ενώ παράλληλα παρέχει δεδομένα σχετικά με τους χρήστες σε διαφημιστικές εταιρείες.
Ο,τιδήποτε δίνει στους ανθρώπους περισσότερη διαφάνεια και έλεγχο, είναι καλό για τη βιομηχανία, λέει ο Meyer.
Η Evidon προωθεί δύο υπηρεσίες στους πελάτες της.
Το πρώτο της προφίλ είναι αυτό που μπλοκάρει τον κώδικα παρακολούθησης των ιστοσελίδων, και επιτρέπει στους διαχειριστές του site να βλέπουν από πού προέρχεται η παρακολούθηση και πώς αυτή επηρεάζει την ταχύτητα των σελίδων τους. Το δεύτερο προφίλ της Evidon παρέχει στους διαφημιστές στατιστικά στοιχεία σχετικά με τον τρόπο που οι συνήθεις trackers άλλων εταιρειών, δηλαδή όλοι αυτοί οι… καλόβουλοι άνθρωποι που προσπαθούν να αντλήσουν τα δεδομένα μας, κινούνται στο Διαδίκτυο.
Το πρώτο προφίλ, λέει ο Meyer, είναι πολύ σημαντικό, διότι οι ιδιοκτήτες συχνά δεν συνειδητοποιούν τι κώδικα παρακολούθησης χρησιμοποιούν για τους επισκέπτες τους οι άλλοι δικτυακοί τόποι. Είναι κάτι σύνηθες για τον χειριστή μιας ιστοσελίδας.
Όχι βέβαια πως ο καθένας από εμάς μπορεί να είναι πεπεισμένος ότι η δυαδικότητα του ρόλου της Evidon που με το ένα πόδι προασπίζει την ιδιωτικότητα των καταναλωτών και με το άλλο πόδι δίνει τα στοιχεία τους στον κλάδο της διαφήμισης, είναι τόσο ακίνδυνη όσο ισχυρίζεται ο Meyer.
Η Evidon πωλεί ένα σημαντικό ποσοστό των δεδομένων των χρηστών της σε εταιρείες διαφήμισης, θέλοντας να διασφαλίσει τη συμφωνία τους με το πρόγραμμα AdChoices.
Το AdChoices υποτίθεται ότι υπάρχει για να βοηθήσει τους ανθρώπους να απαλλαγούν από στοχευμένες διαφημίσεις από τη στιγμή που θα επιλέξουν να μην έχουν ενεργοποιημένη την επιλογή αυτή.
Την ίδια στιγμή, όμως, η Evidon έχει έννομο συμφέρον στο να επιδιώκει την επιτυχία του προγράμματος AdChoices, προκειμένου να ανταγωνιστεί άλλες εναλλακτικές λύσεις όπως το «Do Not Track», που έρχεται πλέον ως πρότυπο σε ορισμένα προγράμματα περιήγησης.
Εμείς, προτείνουμε αυτά και αυτά, καθώς και τη συγκεκριμένη επιλογή στον browser σας.
[via]

0 comments: